Ήταν Ιούλιος του 1956, όταν για πρώτη φορά οργανώθηκε αγώνας ανάβασης αυτοκινήτων, «εις τμήμαμήκους 4,5 χλμ επί της ασφαλτίνης οδού Χαλκίδος-Θηβών». Νικητής του ήταν ο Αντώνης Κουλεντιανός, που συμμετείχε και στις πρώτες αναβάσεις που έγιναν στη χώρα, τo 1931 στην Πάρνηθα. O αγώνας ήταν ενταγμένος στο «Κύπελλο Ταχύτητας», όπως ονομαζόταν τότε το Πρωτάθλημα, που το 1956 διεξαγόταν επίσης για πρώτη φορά. Παρά την ευρωπαϊκή λάμψη της Πάρνηθας, η Ριτσώνα ήταν εκείνη που καθιερώθηκε στο πέρασμα του χρόνου στη συνείδηση όλων ως η «μητέρα» των αναβάσεων στην Ελλάδα. Στις 21 στροφές της, στα τέλη της δεκαετίας του ’50, αντηχούσαν οι κινητήρες των Jaguar XK 140 και της «γουρούνας» του Πεσμαζόγλου, που πρωταγωνιστούσαν τότε, για να δώσουν αργότερα τη θέση τους στις E-Type της «Εcurie Ερμής» και στη «στρίγκλα» του Τζόνι. Οι αναβάσεις αποχωρίστηκαν οριστικά από τους αγώνες ταχύτητας το 1969, αποκτώντας για πρώτη φορά το δικό τους Πρωτάθλημα
Τωρα στο σωτήριο ετος 2011 νέα μπαριέρα σε σημαντικό κομμάτι της διαδρομής θα τοποθετηθεί ενόψει της 1η ΣΟΑΑ Ανάβασης Ριτσώνας που θα διεξαχθεί το Σαββατοκύριακο 4-5 Ιουνίου. Ο ΣΟΑΑ ανακοίνωσε πως μέχρι το Σάββατο πριν τον αγώνα θα έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση της μπαριέρας καθώς και οι εργασίες χλοοκοπής περιφερειακά του οδοστρώματος. Παράλληλα σε μια ακόμη σημαντική παροχή προς τους αγωνιζόμενους προχωρά ο Σύνδεσμος Οδηγών Αγώνων Αυτοκινήτου καθώς εξασφάλισε προνομιακές τιμές σε ξενοδοχείο που βρίσκεται πολύ κοντά στην περιοχή του αγώνα, ώστε να περιοριστεί όσο το δυνατόν το κόστος για τους συμμετέχοντες. Σε ό,τι έχει να κάνει με τις συμμετοχές, αυτές έχουν κλείσει ξεπερνωντας τις 160!! που είναι ασφαλώς ένα άκρως ενθαρρυντικό στοιχείο για τα φετινά δεδομένα του πρωταθλήματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου